De ce sa nu va duceti la Salina Slanic Prahova

Week-endul trecut am hotarat sa mergem la Salina Slanic Prahova, sa iesim un pic din Bucuresti si rutina.

Ne-am propus sa plecam la 7 jumate dar nu ne-a iesit planul, asa ca am plecat la 8 si jumatate. Aproape de 11 eram acolo, cu pauza de cumparaturi pe drum. Am parcat noi frumusel in parcarea „amenajata” de langa salina, unde tariful e similar cu cel din centrul Bucurestiului, ca deh! una e salina in Slanic. Ne indreptam bucurosi spre locul de unde cumparam bilete si asteptam microbuzele. Liful nu mai functioneaza de ceva vreme. Cand ajunge, vedem o coada maaaaaare cam pe 5 randuri. Aaaaa… serios?? Ok, ne asezam la coada si eu merg in fata cu copiii sa vad cum se intampla lucrurile.

Lucrurile se intampla astfel: exista un numar de 10-12 microbuze, care circula la aproximativ 5 minute, in care se imbarca maxim 20 de pasageri pe care ii duce la minunata salina. Asta e pe bune! Chiar e minunata. Daaar… pana la imbarcare trebuie sa treci pe la casa de bilete – care casa este inainte de imbarcare. Bineinteles ca unii dintre ai nostri concetateni s-au gandit ca este o ocazie foarte oportuna sa scape de coada – iau biletul frumusel, apoi se fac pierduti in spatiu pe langa cei din jur. Si uite-asa cand inainteaza isi cheama trupa de copiii, bunici, unchi, matusi, etc. si urca in microbuz, fara sa fi stat la coada o ora sau mai mult. Noi si altii am stat la coada mai mult de o ora pana am reusit sa ne urcam intr-un microbuz. Pana la intrarea in salina a durat aproximativ 20 de minute, o coborare draguta; ne-am dat seama ca partea care se viziteaza din salina reprezinta foarte putin din salina – am aproximat noi undeva la 1%. Am vazut foarte multe galerii, nu ne-am dat seama daca sunt amenajate sau nu, ultimul afis era cu etajul 11, adica -11, altul nu am vazut dupa, dar am mai coborat.

Salina inauntru draguta, cu loc de joaca pentru copiii, cu kart, loc de alergat, mese de ping pong si biliard, poti juca fotbal, bedminton si cam orice. Spatiu este suficient. Temperatura este de 12 grade. Racoros, ar spune unii :)) Crunt de frig ar spune altii care si-au imbracat odraslele in geci si salopete de iarna, cu fesuri si manusi.

Toaleta deloc amenajata. Eu am fost cu Issa primele si mititica mea cauta wc-ul ca sa faca susulica. S-a blocat cand in locul lui a vazut doar niste gauri in podea, dar, nah! am facut acolo, nu avem unde in alta parte. Hartie ioc, sapun ioc! Dar mirosul natural de wc  era extrem de puternic!

Am ramas prin salina vreo 2 ore apoi ne-am hotarat sa plecam. Buuuun! La plecare, ca la venire – coada la microbuze, coada pe 5 randuri. La care s-a adaugat si o incapere de 5/5 in care lumea se impingea din toate partile ca sa ajunga mai repede in fata, sa atinga usa, sa simta clanta, nu am nici cea mai vaga idee de ce. Cand am intrat acolo, a fost ok, pentru ca era mai aerisit, dar pe masura ce inaintam, toata lumea inainta si pe stanga si pe dreapta. Nu conta ca esti cu copilul, ca nu ai loc, turma te impingea de la spate. Nu avea rost sa spui ceva, raspunsul era invariabil „ma imping din spate”. A fost horror  pentru mine care nu iubesc deloc locurile mici si inghesuite si pentru Issa.

Organizarea este foarte, foarte proasta iar oamenii nostri nu ajuta deloc la imbunatatirea lucrurilor, din pacate. Iar pretul nu este deloc de neglijat – 60 de lei, 2 adulti si 2 copiii.

Si jur ca au fost foarte multi vizitatori doar in intervalul de 4-5 ore cat am stat noi per total afara si inauntru. Microbuzele veneau si plecau. Si in cursul saptamanii au destui vizitatori, dupa cum ne-a povestit o doamna care facea tratament in salina de o saptamana.

Poate ca in viitorul apropiat lucrurile se vor schimba in bine. Imi doresc foarte tare asta. Nu cred ca nu sunt bani, nu cred ca nu au de unde sa se finanteze si nu cred ca nu au vizitatori. Cred doar ca lucrurile sunt facute pe jumatate pentru ca… habar n-am – nu ma intereseaza. Doar vreau ca atunci cand voi merge data viitoare sa vad ca s-a schimbat ceva, in bine, evident, si sa recomand cu placere, si nu cu retinere, oricui sa viziteze salina.

 

 

 

Acest articol a fost publicat în Distractie, Familie și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

